2 weeks ago

π™„π™£π™˜π™π™šπ™˜π™ π™šπ™£Ik trok net na mijn yoga practice een kaartje van @innercompasscards. Dat doe ik regelmatig om dingen helder te krijgen of even in te checken bij mezelf. Soms geeft het een duwtje in de rug. Ik pakte 𝘐𝘯𝘡𝘦𝘯𝘡π˜ͺπ˜¦β€˜Deze kaart nodigt je uit om een heldere intentie te stellen. Wat wil je bereiken, ga daar dan mee aan de slag. Visualiseer het, beeld het in en doorvoel het. Zodra je volledig gelooft dat je je doel hebt bereikt laat je het los. Zorg dat je intentie vrij is van twijfel. Mocht dit er toch aan kleven, achterhaal dan wat je onzekerheid of angst brengt. Richt hier je aandacht op en omarm het zonder weerstand. Alleen als je het volledig kunt voelen zal er ruimte voor heling ontstaan.’Voor mij heel toepasselijk omdat ik net met een leuk project van start ben gegaan. En ik dacht, misschien heb jij ook net dit duwtje in de rug nodig vandaag. Heel fijn lang paasweekend! 🐣 ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook

2 weeks ago

π™€π™«π™šπ™£ π™«π™€π™€π™§π™¨π™©π™šπ™‘π™‘π™šπ™£ Het is al weer even geleden, daarom leek het me een mooi moment om me weer eens voor te stellen.✨ Mijn naam is Esther, 31 jaar en woon in Utrecht samen met Ruud, mijn vriend en twee kinderen Quinten en LoΓ―s. ✨ In december ben ik gestopt met mijn vaste baan in loondienst als HR Aviseur bij een zorginstelling om me helemaal op het yoga ondernemerschap te richten. ✨ In november opende ik studio Yoga U in @leidscherijncentrum in Utrecht. De studio is inmiddels meer dicht dan open geweest maar toch vertrouw ik erop dat het straks een prachtige plek voor heel veel mensen gaat worden. ✨ Ik doe al langer aan yoga maar toen ik daar net mee begon legde ik mezelf vooral veel druk op. Altijd naar een power yoga les en de echte yoga bliss vond ik toen niet, omdat ik vond dat ik het nooit goed genoeg deed. ✨ De onvermijdelijke burn out volgde, het perfectionisme kreeg de overhand. In die tijd ging ik voor het eerst naar een yin yoga les en daar leerde ik wat yoga echt betekent. Een verbinding tussen lichaam en geest. ✨ Ik was zo onder de indruk van wat de verbale begeleiding van de yoga docent in combinatie met de zachte houding met me deed, dat ik toen besloot dat ik dat ook door wilde geven. Omdat ik voelde dat je hier iemand echt mee kunt helpen.✨Drie jaar later, twee zwangerschappen en twee mooie kinderen verder besloot ik na een pittige tweede kraamtijd dat het echt tijd voor mezelf was. Ik begon me te verliezen in het moeder zijn en schreef me in voor een Hatha yoga opleiding. ✨Fast forward twee jaar verder geef ik met veel liefde Hatha Flow lessen, zwangerschapsyoga en volg ik nu een Shanti Flow opleiding (daarover later meer) en staat er een postnatale yogaopleiding op de planning voor april.✨ What else, ik ben waterman, je mag me wakker maken voor pizza en pure chocolade. Ik drink sinds drie weken geen koffie meer 😯 en dat is echt een aanrader!Verder ben ik gek op de zon en het strand. Ik vind het heel leuk als je hieronder ook wat over jezelf vertelt! βœ¨πŸ“· @sheggeor.malu ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook

3 weeks ago

π™ƒπ™€π™š 𝙨𝙩𝙖𝙧𝙩 π™Ÿπ™š π™šπ™šπ™£ π™£π™žπ™šπ™ͺπ™¬π™š 𝙧𝙀π™ͺπ™©π™žπ™£π™šNu de lente is begonnen en we van yin, het rustige weer overgaan naar yang, het actieve kun je zin hebben om iets nieuws te starten. Soms kan het best lastig zijn om je een nieuwe gewoonte eigen te maken, zoals bijvoorbeeld een vaste yoga practice in je week. Wat mij helpt om goed van start te gaan🌱 Kies een vast tijdstip waarop je het wilt gaan doen. Of het 1 keer per week is of iedere dag 20 minuten. Als je een vast tijdstip hebt wordt het onderdeel van je week en hoef je er niet meer over na te denken. Voor mij betekent dit op de dagen dat ik met de kids ben, dat ik wat eerder opsta. Als ik een werkdag heb doe ik het meteen in de ochtend. 🌱 Kies wel een haalbaar doel. Als je op dit moment nog geen yoga beoefent en je wilt 7 dagen per week 90 minuten gaan starten is dit misschien wat ambitieus. Begin klein en bouw vanuit daar verder uit. Babysteps.🌱 Zorg voor een vaste plek in huis voor jouw routine. Deze tip hoorde ik in een podcast met @jayshetty en vind ik zo waardevol. En dit betekent niet dat je meteen een aparte kamer moet inrichten hiervoor. Misschien leg je je yogamat opgerold naast het bed en rol je β€˜m voordat je naar bed gaat alvast uit zodat je de volgende dag er meteen op stapt. Misschien leg je je meditatiekussen in de hoek van de woonkamer als reminder om na de lunch even te gaan zitten. Misschien ligt jouw journal naast de laptop zodat je na je werkdag even van je af kan schrijven.🌱 Show up for yourself! Misschien wel de belangrijkste, je moet het wel doen. Ook op momenten dat het lastig is, dat je liever niet zou willen. Dat je moe bent, down, de flow niet voelt.Deze tips zijn niet alleen handig als je een yoga routine wil starten maar bij welke routine dan ook kun je het toepassen. Welk doel stel jij jezelf de komende tijd? Let’s share! ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook

4 weeks ago

π˜Ώπ™š π™‘π™šπ™£π™©π™š π™žπ™¨ π™π™šπ™© π™œπ™šπ™‘π™ͺ𝙠 π™žπ™£ π™™π™š 𝙑π™ͺπ™˜π™π™©Vandaag is de lente-equinox, die het voorjaar en de zomer inluidt. De dag waarop dag en nacht net als tijdens de herfstequinox even lang zijn. De zon staat vandaag om 10.37 uur precies loodrecht boven de evenaar van de aarde. Hiermee is de winter officieel ten einde! Ik ben er klaar voor; een frisse bries, alles wat weer groen gaat worden en bloeien, meer energie. Ik zag gisteren toen ik naar de yoga opleidingsdag fietste al weer de eerste kleine eendjes.πŸ₯Kijk jij ook zo uit naar de lente?🌱 ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook

4 weeks ago

π™Žπ™€π™’π™¨ π™’π™€π™šπ™© π™Ÿπ™š π™šπ™«π™šπ™£ π™¨π™©π™žπ™‘ π™―π™žπ™Ÿπ™£Om te voelen wat er gevoelt wil worden. Om te horen wat zich van binnen afspeelt. Het was een beetje rustig hier omdat ik de laatste dagen merkte dat ik me onrustig voelde. Niet gesetteld, of goed in verbinding met mijn lichaam.De laatste weken gingen prima, geen high’s maar ook geen low’s. Een beetje van hetzelfde, het kabbelde allemaal wel voort. Het gevoel van schouders eronder en doorgaan. Dat niet lullen maar poetsen, wat wij Nederlanders zo goed kunnen. Maar soms werkt dat niet. Soms wil het gevoelt worden. Het is ook belangrijk om het te voelen, en niet in je lichaam laten sudderen. Het verdriet van de uitzichtloosheid. De frustratie dat je je best doen om steeds weer wat nieuws te bedenken. De hoop maar ook wanhoop als je iedere keer teleurgesteld wordt bij elke persconferentie en er nog steeds niets mogelijk is voor je bedrijf. De boosheid dat de regels die gemaakt worden zo scheef en krom zijn. Terwijl je weet dat wat je doet zo zo belangrijk is om mensen gezond te houden. Het is goed om het allemaal te voelen zodat je het vervolgens ook weer kan loslaten.Ik zou graag willen eindigen met een mooie onliner of fantastisch inzicht maar dat heb ik niet.Het enige wat ik kan zeggen is Hang in there πŸ’— je bent niet alleen. ... See MoreSee Less
Bekijk op Facebook